28 februari 2018

Werkbezoek schoenenretailer O'Moda te Zierikzee

Maandag 26 februari was staatssecretaris Economische Zaken en Klimaat Mona Keijer te gast bij de CDA-Statenfractie voor een bedrijfsbezoek en bijeenkomst bij O’ Moda in Zierikzee.

Mona Keijzer is eerder bij O’ Moda op bezoek geweest tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in 2012. Op dat moment was O’ Moda nog gehuisvest in een ander pand en aanzienlijk kleiner qua on- en offline activiteiten. Door directieleden Wilhelm en Lourus Verton werd Mona rondgeleid in het pand, en geïnformeerd over de onstuimige ontwikkeling en transformatie van O’ Moda naar één van de grootste (online) schoenenretailers in Nederland.

Daarnaast heeft Mona met verschillende managers van diverse afdelingen gesproken over welke terreinen de wet- en regelgeving uit Den Haag soms knellen of problemen geven. Hierbij werd gesproken over de nieuwe privacywetgeving en over uitsluiting voor een subsidieregeling om vrachtwagenchauffeurs op te leiden. Aansluitend op het bedrijfsbezoek is Mona tijdens het diner in gesprek gegaan met leden van de CDA-Businessclub over tal van onderwerpen die spelen bij Zeeuwse ondernemingen.