23 maart 2022

Duidingsdebat

Dinsdag 22 maart had de gemeenteraad van Reimerswaal een duidingsdebat. In deze vergadering blikten de zes lijsttrekkers terug op de campagne en verkiezingsuitslag. Ook keken zij vooruit naar de periode die voor ons ligt, de formatie voor een nieuw college.

Op inititatief van de grootste partij in onze gemeente is er een informateur, Jan van Belzen (onder andere oud-Burgemeester van Graafstroom en Barendrecht) aangesteld. Hij zal met alle gekozen raadsleden gesprekken voeren en op basis van deze gesprekken zal er worden gezocht naar een stabiele meerderheidscoalitie.

Wij willen een duurzaam, sociaal en breedgedragen coalitie-akkoord wat recht doet aan onze inwoners, bedrijven én de ambtelijke organisatie. Dit zal onze insteek zijn bij de gesprekken die we met de informateur mogen voeren.

In de video vindt u de bijdrage van onze lijsttrekker, Olaf Buteijn.