14 december 2021

Mobiliteitsstrategie

Dinsdag 14 december hebben we de Regionale mobiliteitsstrategie vastgesteld.

In dit document geven we als Bevelandse gemeenten aan hoe we de toekomst ziet qua vervoer.

Als CDA Reimerswaal willen we inzetten dat al onze inwoners gebruik kunnen blijven maken van openbaar vervoer. We realiseren ons dat je niet in alle kernen een bus meer kan laten rijden. Daarvoor is de vraag er niet. Wat we wel willen is een betrouwbaar netwerk van belbussen die je op een nette, snelle manier naar een 'hub' (treinstation/ busstation) brengt.

De planning is dat in 2025 er een Intercity Direct gaat rijden vanuit Zeeland naar de randstad. Deze zal, zoals het er nu naar uit ziet, enkel stoppen op Vlissingen, Middelburg, Goes, Rotterdam CS, Schiphol en Amsterdam CS.

Als CDA Reimerswaal willen we dat de gemeente inzet op het aanleggen van een hub bij Station Kruiningen- Yerseke. Daar kunnen inwoners van onze gemeente maar ook vanuit de andere Bevelandse gemeenten/ West-Brabant hun auto makkelijk en gratis kwijt en vervolgens op een slimme, milieuvriendelijke en snelle manier richting Rotterdam en verder.