19 juni 2023

Quinte Stout toegetreden tot bestuur CDA Leidschendam-Voorburg

Op donderdag 15 juni kwam de afdeling weer bij elkaar voor de Algemene Leden Vergadering. Tijdens deze avond heeft het bestuur financiële verantwoording afgelegd over het jaar 2022 en is de begroting vastgesteld voor 2023. Naast deze terugkerende ALV-punten werd de avond gevuld met - uiteraard- politieke actualiteit. Twee gastsprekers Devie Badloe, landelijk bestuurslid HRM, en Dagmar van den Herik, commissielid van de CDA-fractie Zuid-Holland, blikten terug op de Provinciale Staten-verkiezingen van afgelopen maart.

Devie vertelde over de pijlers van het landelijk bestuur. Een van de pijlers, vitaliteit van het lokale, raakt onze afdeling direct en sprak ook tot de verbeelding. Verder hebben de leden aangegeven dat zij op landelijk niveau het CDA-geluid missen: het is niet duidelijk waar het CDA nu voor staat. Dit geluid werd herkend door de gastsprekers en de noodzaak tot handelen hierop voor de partij is onderstreept. Devie nam de ALV vervolgens mee in de manier waarop het landelijk bestuur kiezers weer wil bereiken.

Dagmar vertelde dat een coalitieakkoord gesloten is in de provincie Zuid-Holland. Het CDA heeft het zetelaantal in de provincie kunnen behouden: een prestatie waar hard voor gewerkt is en waar men in de provincie trots op mag zijn. De evaluatie van de campagne volgt nog, maar Dagmar nam de ALV vast mee in enkele punten die volgens haar goed hebben gewerkt. Deze punten passen goed bij de plannen die Devie benoemt landelijk: het (durven) kiezen van een aantal thema's en deze door de juiste beeldvormers te laten vertellen zodat de kiezer weet op wie ze stemmen en het vertrouwen van de kiezer gewonnen kan worden.

Verder deze avond nam fractievoorzitter Ron van Duffelen de leden mee in de lokale politieke actualiteit, waarbij het nieuwe tracé HOV Binckhorst de laatste weken volop in de belangstelling stond.

We eindigden de avond met het benoemen van een nieuw bestuurslid: Quinte Stout is geïnstalleerd als algemeen bestuurslid. Tot op heden zette hij zich al in voor de afdeling, o.a. door zich verkiesbaar te stellen bij de gemeenteraadsverkiezingen, en zijn bijdrage aan de campagnecommissie. Dit zal hij nu voortzetten vanuit zijn nieuwe rol als algemeen bestuurslid.

Devie Badloe aan het woord over de pijlers van het landelijk bestuur
Dagmar van de Herik blikt terug op de Provinciale Staten-verkiezingen
Quinte Stout benoemd tot algemeen bestuurslid van CDA Leidschendam-Voorburg