Kopie van kerstkaart
24 december 2021

Huizen voor jongeren en groene gevels

Tijdens de raadsvergadering van 23 december is het plan Greveling-Zuid besproken. Een mooie locatie voor huisvesting van senioren (Knarrenhof), jongeren en voor herontwikkeling van de Pauluskerk.

Het CDA is altijd een groot voorstander geweest van goede huisvesting voor onze jongeren. Onze kinderen moeten een kans krijgen om in Lisse te blijven wonen. De hele raad, inclusief de oppositie, bevestigde dat er in de afgelopen 4 jaar heel veel tot stand is gekomen op het gebied van bouwen voor jongeren. Het CDA wil iedere plek in Lisse die geschikt is voor woningbouw daarvoor gebruiken. Het CDA vraagt ook aandacht voor de zorgen van omwonenden en de groene uitstraling van de bouw. Daarom hebben wij de wethouder gevraagd om stevig in te zetten op participatie en hebben wij, samen met de PvdA, een motie ingediend om groene gevels aan de nieuwbouw in het plan mee te nemen. Deze motie is door de raad aangenomen en Greveling-Zuid kan verder ontwikkeld worden.

Meer woningen voor Lissese jongeren!