10 januari 2024

Gedeputeerde Henk Jumelet neemt nieuwjaarduik in Baggelhuizerplas

In december vorig jaar werd een motie aangenomen in Provinciale Staten van Drenthe waarin alle fracties werden opgeroepen deel te nemen aan een nieuwjaarsduik. Gedeputeerde Henk Jumelet (CDA), met onder andere sport in zijn portefeuille, gaf het goede voorbeeld en samen met een aantal Statenleden en een groot aantal ambtenaren werd op 8 januari een duik genomen in de Baggelhuizerplas in Assen.

CDA-Statenleden Sonja Hilgenga en Gertjan Zuur waren ook van de partij en trotseerden tijdens de vrieskou het ijskoude water. Een lange sprint, een korte duik en vooral het hoofd niet onder water houden bij deze barre weersomstandigheden. Daarna warm worden met chocolademelk, koffie en worstebroodjes. “Een mooie dag en geweldig om te zien hoeveel mensen hieraan meedoen”, zegt Henk Jumelet. “We hebben laten zien dat we eensgezind zijn en een sportieve provincie zijn.”