20 maart 2023

Kiezers bedankt

Beste kiezers (CDA-ers),

Hoewel de verkiezingen voor het CDA teleurstellend zijn verlopen, koester ik de drie zetels die we in Provinciale Staten hebben gekregen. Ik wil onze kiezers hartelijk bedanken en we zullen ons, net zoals we dat altijd hebben gedaan, inzetten voor alle Drenten. Ik feliciteer BBB met de grote overwinning die zij behaald hebben. Ook mijn felicitaties voor nieuwkomer Volt en de Partij voor de Dieren met haar zetelwinst.

De CDA-fractie zal zich herkenbaar blijven inzetten, met oog voor de zorgen van onze inwoners en met perspectief voor jong en oud in onze provincie. De komende weken zullen we zien waar de uitslag van 15 maart toe leidt. Wij zullen ons constructief opstellen bij de onderhandelingen voor een nieuwe stabiele coalitie, waarbij het initiatief uiteraard bij de BBB ligt. Vanuit betrokkenheid en onze kernwaarden zullen wij onze bijdrage leveren.

Ik wil alle kiezers nogmaals hartelijk danken,  evenals alle vrijwilligers die ons de afgelopen periode hebben geholpen in de verkiezingscampagne. Het was een drukke, maar vooral mooie tijd. We deden het samen!

Namens het campagneteam en fractie,
Met een hartelijke groet,

Henk Jumelet