02 februari 2023

Wij staan voor Drenthe

Deze bestuursperiode zit er bijna op en je kunt je bijna niet voorstellen dat er binnenkort alweer verkiezingen zijn. De vorige lijken nog zo kortgeleden achter ons. Tijdens de onlangs gehouden vergadering van Provinciale Staten realiseerde ik mij dat er nog maar een Statenvergadering te gaan is waarna op 15 maart de verkiezingen al voor de deur staan. Verkiezingen voor Provinciale Staten en de Waterschappen. De afgelopen periode was bijzonder en zeer intens. We kregen te maken met corona en onderwerpen uit mijn portefeuille met o.a. Landbouw en natuur waren dagelijks in het nieuws. Het heeft veel energie gekost,  maar mij ook veel energie gegeven.  Ik ben dankbaar dat de leden van CDA-Drenthe mij opnieuw als lijsttrekker hebben gekozen. Ik ga er alles aan doen om dat vertrouwen waar te maken en ga met volle overtuiging en enthousiasme, samen met een mooie groep kandidaten, proberen zoveel mogelijk inwoners van Drenthe te informeren over onze plannen  en overtuigen op het CDA te stemmen. De komende weken gaan we nog meer als we nu al doen in gesprek met inwoners  en nemen we uitnodigingen aan van organisaties die debatbijeenkomsten houden. In gesprek gaan, vertellen wat we de afgelopen vier jaar hebben gedaan en onze plannen met hen delen. Belangrijk in deze en daar hebben we iedereen bij nodig. Of het nu gaat om nieuwe woningen, perspectief voor de landbouw, goede bereikbaarheid of het behoud van de hertenkampjes,  “Wij staan voor Drenthe!”

Henk Jumelet, lijsttrekker provinciale Statenverkiezingen