2. Bart van Dekken

Zuidwolde

M.   06 15 068 614
E.   [email protected]

Mijn naam is Bart van Dekken en ik woon sinds 10  jaar met “mijn” Greet in het prachtige Reestdal tussen Zuidwolde en Fort. De kinderen zijn inmiddels allemaal uitgevlogen en we hebben nog steeds geen hond….

We hebben heel bewust voor de prachtige provincie Drenthe gekozen, na jaren werkzaam te zijn geweest in Den Haag/ het Westen. Ik heb een groot aantal jaren bij justitie gewerkt. Eerst bij de politie en de kinderbescherming, vervolgens bij het Openbaar Ministerie en in de directie van een TBS-instelling in Balkbrug. Inmiddels werk ik al weer geruime tijd als psycholoog-directeur in een consultancybedrijf. We helpen, adviseren en coachen bij emotionele gebeurtenissen aan zowel mensen als organisaties. Het is betekenisvol en helpend werk om nare ervaringen in een positiever perspectief te kunnen zetten. Daar blijf ik mijn best voor doen.

Dat is overigens ook deel van mijn motivatie om voor het CDA actief te zijn. Wij zijn de partij van het midden en werken vanuit inspirerende ideologie! De solidariteit voor de kwetsbaren in onze samenleving betekent dat we juist die mensen willen helpen. En onze aarde, land en  dorp  of stad als rentmeesters voortdurend beschermen. Het plaats ons midden in de samenleving. Een samenleving waarin een overheid hoort die moet laten zien dat zij ons vertrouwen waard is, en die ruimte laat voor individueel initiatief en ontwikkeling. Een politiek die werk aan tet verbeteren van perspectief.
Ik ga daarom niet mopperen of schreeuwen dat “het “ anders moet maar ga voor concrete inzet om Drenthe mooi te houden . Een samenleving waarin iedereen mag en moet meedoen! Met iets minder ik, en meer wij…of op z’n Drents: goed noaberschap!