6. Erik-Jan Kreuze

Hoogeveen

Mijn naam is Erik-Jan Kreuze, in 1967 geboren aan de Hoogeveenscheweg te Meppel. In dagelijks leven ondernemer, accountant en bedrijfsadviseur. Geef nog wat les en heb enkele toezichthoudende functies. Woon in hartje Hoogeveen en werk met mijn bedrijf vanuit Tynaarlo. Dus op en top Drent!

Graag zou ik als Hoogevener in het Drents parlement extra aandacht geven aan de Hoogeveense zaak. Een gemeente die aandacht en (financiële) hulp goed kan gebruiken gezien de grote opgaven waar zij voorstaat en nog voor komt te staan. In de provincie Drenthe wordt jaarlijks zo’n 350 miljoen besteed. Ook heeft de provincie 443 mln aan vermogen. Allemaal middelen die voor Drenthe en zeker ook Hoogeveen ingezet kunnen worden.  Hoogeveen moet in Drenthe goed zichtbaar gemaakt worden. Daarom zeg ik: ‘Drenthe kan wel wat Hoogeveen gebruiken.
Ook wil ik werken aan maatregelen die er voor zorgen dat de inwoners en bedrijven van Drenthe lager energielasten krijgen. Provincie doet via energieloket en energiefonds al het nodige, maar het is nu erg dringend om alternatieven voor gas en fossiele brandstoffen te gebruiken.
Als derde wil ik me inzetten voor kwalitatief goed MBO in Drenthe en dan zeker ook in relatie tot de IT-opleidingen die in Hoogeveen ondergebracht zijn bij de IT-Hub. Drenthe de vakman (of – vrouw) provincie van Nederland. Zeker ook op vlak van IT.
In een polariserend Nederland willen wij graag werken aan de verbinding, met alle inwoners van Drenthe, ongeacht hun politieke voorkeur of regionale achtergrond. Daarmee willen we Drenthe tot een voorbeeld voor Nederland maken. Wij staan voor Drenthe, wij brengen de provincie dichterbij de Drenten!

EJK, #6 CDA Drenthe

Samengevat mijn speerpunten voor de komende 4 jaar:
1.    Verminderen energielasten en inzetten op energietransitie, minder (Russisch) gas in Drenthe door meer alternatieve bronnen;
2.    Goed MBO voor meer vakvrouwen en - mannen in Drenthe. Zeker ook voor de doorontwikkeling ZZP-ers en werkenden;
3.    Inzetten op Drenthe als dé IT-provincie o.a. met IT-Hub in Hoogeveen;