28 februari 2022

CDA op bezoek bij Scheffer groep

“Werken aan morgen”

Afgevaardigden van het CDA Oldebroek brachten een bezoek aan de Scheffer Groep. Onder het genot van een kop koffie vertelt Hans Scheffer vol enthousiasme over het ontstaan van zijn bedrijf. In 1991 begon hij met de aankoop van een freesmachine en een boormachine. Daarna groeide zijn bedrijf door te netwerken en naamsbekendheid te maken en zo een eigen klantenkring op te bouwen.

Hans maakte zich ook asbest saneren eigen. Inmiddels is bij 80 procent van deze werkzaamheden de Scheffer Groep hoofdaannemer en wordt  gerespecteerd in de gehele sector. Vol trots vertelt Hans dat hij langzaam aan stapjes terug gaat doen. Zijn beide zoons zijn inmiddels zeer betrokken bij het bedrijf en kunnen de bedrijfsvoering overnemen en verder ontwikkelen.

Scheffer Groep biedt een compleet dienstenpakket. Asbestsanering, boren en zagen, infra en milieu, mobiel puin breken, sloopwerken, verhuur en reparatie en recycling. Daarbij staat kwaliteit voorop in dienstverlening: veilig, vakkundig en veelzijdig.

Scheffer Groep voelt zich betrokken bij de samenleving. “We zijn een maatschappelijk relevant bedrijf,” vertelt Hans. De Scheffer Groep biedt banen aan meerdere mensen uit de gemeente. Daarbij schuwt Hans niet om jongeren aan te nemen. Zij worden ingezet om samen met leidinggevenden zich te ontwikkelen tot volwaardige collega’s. Daarbij is de insteek dat collega’s iets over hebben voor elkaar en jongeren hun plek moeten verdienen binnen de organisatie. “Want uiteindelijk moet het werk samen uitgevoerd worden!”

Wat heeft de Scheffer Groep nodig van de gemeente?

Scheffer Groep vraagt aan de gemeente Oldebroek om ruimte. Ruimte voor een bedrijfslocatie, waar verder uitbreiding van de organisatie mogelijk is en doorgroei mogelijkheden zijn. Tot op heden heeft het college hier helaas geen gehoor aan gegeven. Dit dwingt hem als ondernemer om verder te kijken  buiten de gemeentelijke grenzen en daar de mogelijkheden te verkennen.

Het CDA spreekt samen met Hans Scheffer uit: “Oldebroek, koester je eigen ondernemers in de gemeente Oldebroek! “