12 januari 2022

Column januari 2022

Uren Maanden Jaren……..

Uren maanden jaren vliegen als een schaduw heen. Een lied dat vaak in de kerken op oudejaarsavond wordt gezongen. En zo vloog ook het jaar 2021 aan ons voorbij, een jaar waarin Corona de hoofdrol speelde.

We begonnen en eindigen het jaar met een harde lockdown.

In 2021 vergaderde de gemeenteraad slechts twee keer fysiek en de andere vergaderingen werden digitaal gehouden. Desondanks zijn er in 2021 belangrijke beslissingen genomen. Zo kwam er een woonvisie tot stand en werd een sluitende begroting gepresenteerd.

Regio Zwolle wil uitbreiden met circa 60.000 woningen. Uiteraard kunnen en willen het CDA en de gemeente Oldebroek hieraan bijdragen. Er is uitvoerig gesproken hoe en waar de gemeente het woningaanbod kan uitbreiden. Zo bieden we ruimte aan de inwoners van Oldebroek om in deze mooie gemeente te kunnen blijven wonen. Daarnaast kan de gemeente  ook woningen bouwen voor de regio. Dit biedt ook opnieuw mogelijkheden voor onze ondernemers in Oldebroek. Zowel in aanbod van personeel als nieuwe klanten.

Een ander hoogtepunt was het hijsen van de regenboogvlag in oktober. De burgemeester heeft deze taak vol enthousiasme opgepakt. Zij heeft gesprekken gevoerd met alle groepen in de samenleving als ook met de predikanten van alle kerken in de gemeente Oldebroek.

In het voorjaar van 2022 kiest Oldebroek een nieuwe gemeenteraad. In november heeft het CDA Oldebroek het verkiezingsprogramma 2022 – 2026 opgesteld met als titel “CDA OLDEBROEK GEEFT RUIMTE”

Het CDA Oldebroek staat voor een sterke samenleving gebaseerd op Christelijke democratische basiswaarden.

• Rentmeesterschap-  Verbonden met elkaar zijn wij verantwoordelijk voor natuur en cultuur.
  • Gespreide verantwoordelijkheid- Erkenning van de maatschappij. Mensen, kerken, buurten, scholen, verenigingen en bedrijven leveren allemaal een bijdrage aan onze samenleving.
  • Publieke gerechtigheid- Het CDA staat pal voor de rechtsstaat en de bescherming van menselijke waardigheid.
  • Solidariteit- Het CDA Oldebroek zet in op betrokkenheid van burgers. We leven niet alleen voor ons zelf, maar zien om naar elkaar.

Namens het CDA wensen wij u een goed maar vooral gezond 2022 toe.