20 april 2023

De Kamphal is verouderd, rijp voor de sloop, heeft zijn tijd gehad!

Tijdens het werkbezoek, dat fractie en bestuur van het CDA Oldebroek hebben gebracht aan  de gebruikers van de Kamphal, kwam snel naar voren, dat de hal toe is aan een dringende renovatie.

Zo is er veel geluidsoverlast, wanneer meerdere verenigingen tegelijk de hal moeten gebruiken, het sanitair is verouderd, de douches doen het niet meer allemaal, de temperatuurregeling is slecht, de vloer is te glad en ga zo maar door. Alleen TTV was tevreden over de ruimte, al zou die wel groter mogen zijn!

Het gesprek tussen het CDA  en de voorzitters van Amptmeijer Badminton ’80, de gymnastiekvereniging Olvo, de tafeltennisvereniging TTV en de volleybalvereniging VZK ging niet alleen over de accommodatie. Elke vereniging kon aangeven, waar het in de club om draaide. De rode draad was de behoefte aan kader: trainers en bestuurders. Ook het aantal leden mocht wel groeien. Gelukkig konden de verenigingen aangeven, dat de financiën (weer) op orde zijn. Sommige clubs hebben nu al een aantal jaren de contributie niet hoeven te verhogen!

Nu dus nog een passend gebouw. Hoe lang is men nu al bezig met de plannen hiervoor, vroegen de voorzitters? Lang, te lang eigenlijk. Gertie Scholten gaf namens de CDA fractie aan, dat men er druk mee bezig is. Een broedende kip even niet storen, maar het komt goed! De verenigingen zullen zeker bij de plannen betrokken worden, want een goede afstemming is belangrijk.

Met de afspraak elkaar over anderhalf jaar nog eens in de ogen te kijken, gingen de partijen tevreden uiteen.