17 mei 2023

WERK IN UITVOERING

“Het moet eerst een rommel zijn wil het weer netjes worden” luidt het spreekwoord. Ook voor Oldebroek is dit van toepassing.

Rijdend over de A28 is te zien dat er hard gewerkt wordt aan de nieuwe afslag. De contouren zijn al zichtbaar. De bedrijven op H2O zitten op een bijzonder mooie locatie, met straks ook een zeer goede ontsluiting. Het centrum van Wezep is nu nog slecht bereikbaar, maar uiteindelijk wordt het een prachtig winkelcentrum. Daarnaast is een volgende stap gezet voor de komst van de ‘Singelhof’, de bouw van een locatie voor senioren met woningen en appartementen. Dit is slechts een greep uit nieuwe ontwikkelingen.

Er gebeurt echt iets in Oldebroek!

Het college, waar CDA Oldebroek nu onderdeel van is, zet in op actief grondbeleid. Een onderwerp waar CDA Oldebroek al jaren om heeft gevraagd, realiseren we nu. Daarom legt het college voorkeursrecht op grond in onze gemeente. Dit zijn locaties, waar de gemeente verder onderzoek gaat doen of er nieuwbouw kan plaatsvinden.

Voorkeursrecht houdt in dat eigenaren, die willen verkopen, dit eerst aan de gemeente moeten aanbieden. U begrijpt dat projectontwikkelaars hierdoor niet de eerste keuze hebben. Dit is in het voordeel van onze inwoners.

Bezwaren zijn er zeker ook! Iedereen wil meer ruimte voor woningen, maar niet in zijn of haar achtertuin. Begrijpelijk! CDA Oldebroek weegt ieders bezwaar mee in deze plannen. We beoordelen de plannen van het college op basis van de ambities die CDA Oldebroek heeft voor onze gemeente.

De ambitie uit ons verkiezingsprogramma: “Het CDA Oldebroek geeft ruimte aan woningbouw voor elke generatie. Wij breiden het woningaanbod uit voor senioren, gezinnen en starters op de woningmarkt. Onze opdracht is simpel: een woning voor iedereen! Daar gaan we voor!

Wilt u meedenken met het CDA Oldebroek? Wij gaan graag met u in gesprek.

[email protected] of [email protected]