Afgelopen zaterdagmiddag (12 febr) heeft de CDA fractie een werkbezoek gebracht aan eetcafé Neptunus in Ulrum. Een rijksmonument welke rond 1875 is gebouwd en het afgelopen jaar aan de buitenkant is gerestaureerd. Nu is men nog druk doende om de binnenkant op te knappen. Stefan Valkema een van de eigenaren heeft ons door het gebouw geleid, waarbij men waar mogelijk oude kenmerken van het gebouw terug wil laten komen. Ondanks de restauratie en verbouwing is de kroeg en de cafetaria gewoon open en het voldoet zeker aan een behoefte voor Ulrum en omgeving. Als fractie waren we zeker onder de indruk hoe dit allemaal met heel veel enthousiasme is opgepakt.

Verder hebben we met elkaar van gedachten gewisseld over het bedrijventerrein in Ulrum, dit in het kader van de visie bedrijventerreinen wat binnenkort in de raad zal worden besproken. Onze fractie was erg benieuwd of de visie aansluit bij de behoefte van ondernemers en in hoeverre is er met ondernemers gesproken bij het tot stand komen van de visie. Kortom; sluit de theorie aan bij de praktijk? Maar ook waar loop je als ondernemer tegenaan als je wilt bouwen en hoe zou je dat kunnen verbeteren? We hebben best een aantal aandachtpunten meegekregen om de komende tijd mee aan de slag te gaan.

Voor de fractie van het CDA zijn dit soort werkbezoeken zeer waardevol om te horen wat er zoal leeft en waar ondernemers knelpunten ervaren.