Krachtige dorpen en leefbaarheid

• De gemeente Het Hogeland kent krachtige en vitale dorpsgemeenschappen met een eigen en unieke identiteit. Winkels, scholen en de mogelijkheden zoals sport en cultuur om te ontspannen houden onze dorpen levendig. Een kwalitatief goede woonomgeving met een goede spreiding en bereikbaarheid van eigentijdse voorzieningen is voor alle dorpen van belang.
  • Het CDA wil dat de gemeente zichtbaar is en goed luistert naar haar inwoners. Dit betekent niet denken voor, maar praten mét inwoners. Actief vragen om hun mening en zo vroeg mogelijk betrekken bij de totstandkoming van nieuw beleid.
  • Wij zetten in op het bouwen van nieuwe woningen in alle kernen om zowel jongeren, starters en mensen op leeftijd de kans te geven om in hun vertrouwde omgeving te kunnen blijven wonen. Wij willen een goede balans in sociale huur- en koopwoningen.

Met mensen uit elk dorp zijn wij gewoon dichtbij en aanspreekbaar.  Wilt u weten wat wij willen doen voor uw dorp? Klik dan hieronder op uw woonplaats.

Zo bouwen wij samen aan een mooie en leefbare gemeente.   Doe met ons mee!

dorpen