Vrijdag 28 januari ging CDA Het Hogeland op bezoek bij ondernemers in Uithuizermeeden. Een aantal bevlogen vertegenwoordigers van de Ondernemersvereniging Eemsmond Noord (Uithuizermeeden en Roodeschool) gaf in heldere bewoording aan waar behoefte aan is in het dorp en welke beperkingen men ervaart. Er werd met name gesproken over de ontwikkeling van bedrijventerreinen in onze gemeente, er blijkt niet altijd passende en flexibele ruimte te zijn voor bedrijven op de juiste locatie. Ook werd gesproken over de afgelopen periode met de beperkende coronamaatregelen. Voor veel bedrijven was het improviseren en vooral kijken naar de mogelijkheden.

Eerder op de middag heeft het CDA ook gesproken met vertegenwoordigers van Stichting Dorpsbelangen Uithuizermeeden. Er is al veel in gang gezet in het dorp maar men loopt nog tegen een aantal knelpunten aan. Middels een presentatie werden wensen en kansen met elkaar besproken.

Lijsttrekker Kristel Rutgers is er trots op dat het het CDA gelukt is om in afgelopen jaren toch steeds met inwoners en verenigingen in gesprek te blijven en de contacten te houden. Ondanks de soms strenge coronamaatregelen werd in heel klein verband bezoekjes gebracht en gesprekken gevoerd.

“Het voelt goed dat we als CDA-fractie en bestuur weer in een groter gezelschap op pad mogen dan in de afgelopen periode”  zegt een zichtbaar enthousiaste fractievoorzitter Kor Berghuis. “Persoonlijk contact is ontzettend belangrijk om te horen wat er leeft bij de inwoners in onze gemeente.”