Tijdens de raadsvergadering op woensdag 8 november, bij de behandleing van de begroting voor 2024, heeft de fractie van CDA Het Hogeland aandacht gevraagd voor het Visserijmuseum in Zoutkamp.

De grote musea in onze gemeente werken al lange tijd succesvol samen in het concept "Waddenmusea". Veel van deze musea ontvangen ook jaarlijks een subsidie ter ondersteuning van hun exploitatie. CDA Het Hogeland is warm voorstander van de instandhouding van ons culturele erfgoed. De musea in onze gemeente laten de rijke historie zien van ons unieke gebied. Het Visserijmuseum in Zoutkamp ontvangt als enige nog geen structurele subsidie van de gemeente. Dit museum wordt in stand gehouden door vele vrijwilligers die zich vol inzetten voor het behoud van het museum en het varend erfgoed. Wat ons betreft mag dit worden beloond met een jaarlijkse subsidie, als blijk van waardering.