Vandaag heeft het CDA samen met de ChristenUnie en GroenLinks een plan gepresenteerd om huizen sneller, slimmer en socialer te isoleren.

Kamerlid Henri Bontenbal: “De schoonste en goedkoopste energie is de energie die we niet nodig hebben. Er zijn in Nederland 2,7 miljoen huizen die slecht geïsoleerd zijn en dat kost gezinnen gewoon onnodig veel geld. Met dit plan willen we het isoleren van je huis toegankelijker maken door gezinnen steun te bieden en isoleren makkelijker te maken”.

Vorige week presenteerde Henri Bontenbal namens het CDA een nieuw visiedocument over klimaat. “In onze klimaatvisie benadrukken we het belang dat maatregelen voor het klimaat ook behapbaar zijn voor gezinnen. Het actieplan van vandaag is een mooi voorbeeld hiervan omdat het gezinnen een duidelijk, toegankelijk en betaalbaar handelingsperspectief geeft om een steentje bij te dragen”, sluit Bontenbal af.

Lees hier het ‘manifest nationaal isolatieprogramma'.

De CDA klimaatvisie kan je hier vinden.