01 oktober 2016

Blog CDA-fractie n.a.v. AB-vergadering van 21 september

Een belangrijk agendapunt was het besluit over de versterking van de waterkering bij de haven van Den Oever. Het CDA heeft de plannen gesteund, zodat de visafslag een passende schadevergoeding krijgt voor een kleine verplaatsing en de waterkering goed versterkt wordt, om zo voorbereid te zijn op toekomstige zware stormen. Inmiddels is de aannemer al geselecteerd, zodat het werk spoedig zal kunnen beginnen.

Een ander belangrijk agendapunt was een verruiming van de kwijtschelding van bepaalde heffingen. Eerder was dat al gebeurd voor AOW'ers met een laag inkomen. Nu kunnen ook ZZP'ers om kwijtschelding verzoeken, als ze een gemeentelijke uitkering volgens de Bbz (Besluit bijstandsverlening zelfstandigen) ontvangen. Ofschoon in de Troonrede is gezegd dat de crisis voorbij is, is dit voor bepaalde ondernemers vast erg welkom.

NB voor de gehele agenda en alle stukken, zie www.hhnk.nl/portaal/vergaderkalender_41354/item/vergadering-algemeen-bestuur_202.html