10 juli 2016

Blog van 12 mei

Sinds kort publiceert HHNK een bestuurlijke blog van alle partijen na de vergadering van het Algemeen Bestuur. Het CDA werkt graag mee aan dit nieuwe initiatief om de burger nog beter te informeren over het werk van HHNK.

Zo willen we melden dat er een werkgroep Burgerparticipatie is gevormd, waar het CDA uiteraard aan mee doet. Wij vertrouwen erop dat we snel met voorstellen zullen komen hoe de betrokkenheid van de burgers nog verder te verhogen bij belangrijke HHNK-zaken als de rioolwaterzuivering en het voorkomen van wateroverlast.

In de vergadering is vooral gesproken over het jaarverslag van 2015. Het CDA heeft waardering uitgesproken over de behaalde resultaten en over het feit dat de accountants zeer tevreden waren over de financiële boekhouding. Ook andere fracties spraken zich positief uit; dat was dus een royaal compliment voor de hoogheemraad Financiën, de CDA'er Jan Kramer. Enige punt van zorg was dat er ongeveer 14 miljoen euro niet besteed was; een groot deel daarvan was echter door eenmalige meevallers zoals grondverkoop. Het CDA heeft er daarom geen groot punt van gemaakt en heeft het vaste voornemen in de komende begroting (2017) te stemmen voor geen of heel lage belastingverhoging.