25 oktober 2017

CDA-HHNK op werkbezoek bij Markermeerdijken

De Markermeerdijken tussen Hoorn en Amsterdam voldoen niet aan de normen van de wet en moeten worden versterkt. Het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) heeft deze zomer een principe-besluit daarover genomen en via de provincie Noord-Holland gaat dit binnenkort in de inspraak. Maar er is nog steeds veel twijfel bij de betrokken bewoners.

Donderdag 19 oktober is de CDA-fractie van HHNK daarom in de regio op werkbezoek geweest en heeft zich laten informeren over de ontwikkelingen t.a.v. het project Markermeerdijken en met name de knelpunten Durgerdam en Uitdam.

Tevens is er deze middag een bezoek gebracht aan, directeur van Aannemings- en Machineverhuurbedrijf Huiberts B.V., gelegen naast het kantoor van de Alliantie. Een deel van zijn werkzaamheden (bijv. grondverzet, baggeren en dijkversterkingen) voert hij uit voor HHNK, naar volle tevredenheid.

kijk hier voor het hele verslag