We kijken met een positieve blik naar de toekomst, met steden die zich ontwikkelen, woningen te bouwen en een eerlijke economie te creeren.

Eerlijke economie

In een eerlijke economie profiteert iedereen mee van het werk dat we samen verzetten. Dat is nu niet het geval. Werken moet meer lonen en ondernemers verdienen meer ruimte. Daarin verbindt de eerlijke economie de belangen van werknemers en werkgevers, van rendement en verantwoordelijkheid, van zekerheid en kansen.

Een eerlijke economie is ook een duurzame economie, waar ondernemerschap loont en groei en bedrijvigheid de toekomst van onze kinderen versterkt in plaats van belast. Dat is wat rentmeesterschap betekent. De kansen liggen er. Volop. Vrijwel geen land drijft zoveel handel met het buitenland en heeft zo’n diverse combinatie aan economische activiteit. We verbinden traditie en toekomst in conglomeraten en regio’s van familiebedrijven en startups.

Zuinig omgaan met de ruimte & toch voldoende woningen.

Door die toenemende druk op de ruimte zal het ook complexer worden om keuzes te maken over die ruimte. Wij zijn niet de partij die automatisch kiest voor het bouwen van woningen, voor het ontwikkelen van bedrijventerreinen, voor groen en natuur, voor water, voor duurzaam- en energiegebruik, voor voorzieningen en ontmoetingsplekken, voor agrarisch gebruik, of welk gebruik dan ook. Het gaat erom hoe je het bestaande waardeert, hoe je kijkt naar de toekomst en juist die verbinding tussen het bestaande en de toekomstwensen weet te leggen. Om de woningnood zullen we moeten bouwen, dat staat vast. Maar met behoud van bestaande waarden!