22 december 2021

CDA Nederweert presenteert kandidatenlijst

Na de presentatie van Antoine Hekers als lijsttrekker van CDA Nederweert, maakt de partij nu ook de rest van de kandidatenlijst bekend. 17 inwoners van de gemeente Nederweert vormen het team dat de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 in gaat.

In de afgelopen maanden heeft het bestuur van CDA Nederweert tal van gesprekken gevoerd met mogelijke kandidaten, om een zo evenwichtig mogelijke lijst samen te stellen. Lijsttrekker Antoine Hekers is trots op het resultaat: “We hebben een sterk team gevormd van betrokken inwoners van de gemeente, die allemaal op hun eigen manier hun sporen hebben verdiend in de gemeenschap. Ik merk bij hen allemaal een enorme drive om op hun eigen manier een bijdrage te leveren aan een betere gemeente voor iedereen.”

Op de lijst prijken de namen van bekende gezichten met ervaring in de raad, maar er is ook plek voor jong talent. Henk Geraats, voorzitter van CDA Nederweert, heeft het volste vertrouwen in deze combinatie: “We hebben er bewust voor gekozen om talent in onze gemeente een kans te geven. Samen met de ervaren kandidaten leren zij de kneepjes van het vak om zich zo effectief mogelijk voor de gemeente in te zetten.”

Daarbij is ook aandacht besteed aan diversiteit in karakters en achtergrond. Geraats: “Op onze lijst staan mensen van verschillende opleidingsniveaus, typische verenigingsmensen en echte dossiervreters, ondernemers en onderwijzers. Natuurlijk hebben we ook gezorgd voor een goede verdeling over de kernen in de gemeente. Zo voelt CDA Nederweert voor iedereen in de gemeente vertrouwd en dichtbij.”

Binnenkort presenteert CDA Nederweert haar verkiezingsprogramma, getiteld ‘Vertrouwd en Dichtbij’.