12 juni 2023

CDA Tilburg stelt schriftelijke vragen over loting coffeeshops!

Wij zijn geschrokken van de loting voor de locaties waar de gemeente Tilburg twee nieuwe coffeeshops wil gaan toestaan. Wij hebben vragen gesteld aan het college over hoe dit besluit tot stand is gekomen en of er nog in overleg wordt getreden met omwonenden en gemeenteraad.

Het is onwenselijk om centraal in het dorpshart van Berkel-Enschot midden in een kindvriendelijke omgeving een coffeeshop toe te staan. Als men wil dat onze kinderen opgroeien in een gezonde, ‘rookvrije’ omgeving, is een coffeeshop een slecht plan. Er zijn daarnaast begrijpelijke zorgen over veiligheid, overlast en parkeren.

Ook in Tilburg-Noord, een van de meest kwetsbare wijken van Nederland, is het ongepast om een coffeeshop te vestigen. In een wijk met vele maatschappelijke uitdagingen, introduceert men met de komst van een coffeeshop een nieuw probleem. Daarnaast maken inwoners zich zorgen over het welzijn en integriteit van de gemeenschap.

Lees alles vragen hier van onze raadsleden Ineke Couwenberg en Anne Zouridis-Veldhoven hier: SCHRIFTELIJKE VRAGEN AAN HET COLLEGE (notubiz.nl)