12 maart 2024

Rondetafelgesprek met Henri Bontenbal - februari 2024

In de geschiedenis van onze partij zijn er al velen rondetafelgesprekken georganiseerd en het mag zeker een traditie genoemd worden. Op woensdag 28 februari was het zover, want de traditie van rondetafelgesprekken wordt voortgezet door onze nieuwe leider Henri Bontenbal. Ondanks een overvolle agenda met fractievergaderingen, formatiegesprekken en mediaverzoeken, heeft Henri tijd vrijgemaakt om met 15 actieve leden te spreken over uiteenlopende onderwerpen variërend van de toekomst van onze partij tot aan het werven van nieuwe leden.

De blik van Tweede Kamerpolitici die vanuit Den Haag naar Nederland kijken met een blik die op momenten niet verder lijkt te reiken dan Amersfoort is uitgebreid besproken. Maar ook de moeilijkheid die lokale afdelingen van het CDA hebben om (jonge) vrouwelijke leden te trekken. Iets wat duidelijk naar voren kwam in de samenstelling van deze ronde met welgeteld één vrouw. Gelukkig kenden de sessies bij Pieter Heerma en hebben de volgende bijeenkomsten met Henri een betere verhouding. Maar het blijft een punt van aandacht! Toch wist Henri ook hier de groep te wijzen op de stappen die gezet zijn (en nog gezet zullen worden) om meer diversiteit in onze partij te brengen. En dat kenmerkte de avond. Henri wist ondanks (of mede door) de scherpe en kritische vragen, eerlijke antwoorden te geven over de koers van onze partij, daarbij dichtbij zijn eigen- en CDA-idealen blijvend. Henri wordt gezien als betrouwbaar en oprecht en dat is precies wat hij uitstraalt.

Geschreven door Rachna Lipman

Niets gevonden voor "".