07 augustus 2020

CDA Zwolle blij met aanpak verkeersveiligheid rondom voetbalvereniging SVI

Wie recentelijk langs sportpark de Siggels is gereden, heeft het ongetwijfeld opgemerkt: 1.5 jaar na het onder de aandacht brengen van de onveilige verkeerssituatie rondom deze plek, wordt er nu gewerkt aan onder andere een veiligere oversteek.

Door het aanleggen van een middengeleider kan er voortaan in twee etappes overgestoken worden door voetgangers en fietsers. Om dit mogelijk te maken wordt de IJsselcentraleweg plaatselijk verbreed. Daarnaast worden de huidige in- en uitrit naar het sportpark verplaatst en wordt ook de aansluiting van de Staatsmanlaan op de IJsselcentraleweg enigszins aangepast. Uiteindelijk kunnen hierdoor de trottoirs aan beide zijden iets verbreed worden, wat zal zorgen voor meer ruimte voor voetgangers.

CDA Zwolle is blij met de ontwikkelingen rondom het sportpark. Al in 2018 stelde raadslid Margriet Boersma vragen aan het college van burgemeester en wethouders over de onveilige situatie. ‘Een vrijwilligersorganisatie als een voetbalclub moet zich richten op het plezier en niet hoeven nadenken of de leden wel veilig kunnen oversteken’, aldus Boersma. ,,Daarnaast moet een buurthuis/sportclub voor iedereen toegankelijk zijn. Veilig oversteken hoort daarbij’’. Met het realiseren van een betere verkeersveiligheid wordt aan deze behoeften voldaan.