17 januari 2018

CDA Zwolle presenteert Verkiezingsprogramma 2018-2022

Onder het motto ‘Kies voor peper in je stad, ga voor kansen’ gaat CDA Zwolle op weg naar de gemeenteraadstermijn 2018-2022.We nemen je graag mee in ons verhaal en onze vijf speerpunten. Laat je inspireren!

Peperbus als middelpunt
Zwolle biedt kansen voor jong en oud. Met een sterke economie en gevarieerd cultureel aanbod en een krachtig verenigingsleven. De Peperbus is onmiskenbaar het symbool van Zwolle. Midden in de samenleving, maar ook als kerkelijk gebouw een fundament onder Zwolle. Onze roots liggen daar ook; in ons geloof in christelijke waarden, een geloof in de stad en in de kracht van mensen. Op dat fundament willen wij verder bouwen aan een samenleving die om elkaar geeft en verantwoordelijkheid voor elkaar neemt.

• Benieuwd naar onze Verkiezingsprogramma 2018-2022?
    Kijk hier!

Dijken van Wijken
Tijdens onze ‘Dijken van Wijken’ bijeenkomsten in het najaar van 2017 hebben we veel suggesties gekregen en ideeën opgedaan.

CDA Zwolle wil zich primair inzetten op de thema’s:
- omgaan met elkaar
- zorgen voor nu en later
- veilig & vertrouwd
- economie
- evenwichtige groei

Dat wat er al gebeurt op deze gebieden, willen wij tot grotere bloei brengen. Daarom kiezen wij voor ‘peper in de stad’.

Wat ons onderscheidt
We zijn er voor elke Zwollenaar. Iedereen telt mee en iedereen doet mee, jong en oud. We zien de behoeftes van kwetsbaren en de drive van sterke Zwollenaren. We kiezen geen partij, maar verbinden. Zo gaan we ook met elkaar om: geïnteresseerd in en verantwoordelijk voor elkaar. We staan voor de gedeelde waarden die ons verbinden, voor de traditie van tolerantie en verantwoordelijkheid en voor de joods-christelijke wortels. We geloven in de kracht van de samenleving.