Beschermen wat van waarde is, daarom een sterk Europa

De wereld verandert in sneltreinvaart, en een sterke Europese Unie is van cruciaal belang om ons Europese waarden en welvaart in de toekomst te kunnen beschermen. Onze Europese manier van leven, in vrede, vrijheid en welvaart is geen vaststaand gegeven. We zullen moeten samenwerken om onze burgers te beschermen.

In het programma staat dat het CDA de komende jaren geen uitbreiding van de Europese Unie wil. ‘Zeker niet met Turkije, maar ook niet met andere landen. De Europese kernwaarden staan onder druk, en een pas op de plaats is nodig’, aldus Lijsttrekker Esther de Lange. Ook willen wij andere manieren van financieren introduceren. ‘We willen dat Europese subsidies voor een groot deel leningen worden, of in kleine delen worden uitgekeerd. Daarmee zorgen we dat landen veel voorzichtiger omspringen met het geld en dat het naar projecten gaat die een echte meerwaarde hebben.’ Voor een sterker Europa kiest de partij daarnaast voluit voor innovatie en ‘Made in Europe’. Met grootmachten als China en Amerika, moeten we als Europa één plan trekken en ‘Made in Europe’ als uitgangspunt nemen.

Het Europees verkiezingsprogramma is samengesteld door een programma commissie onder leiding van Pieter van Geel. Op het congres van 9 februari zijn amendementen van de CDA leden besproken en is het programma officieel vastgesteld.

Doe mee!

Het komt er nu op aan!

De toekomst van Europa is in onze handen. Het CDA wil in Europa beschermen wat voor ons van waarde is. Hoe meer mensen wij de komende maanden kunnen overtuigen op het CDA te stemmen, hoe krachtiger wij dit geluid in het Europees Parlement kunnen laten horen.

Iedere donatie is daarbij meer dan welkom. Voor slechts 10 euro kunnen wij al 1000 geïnteresseerden online bereiken. Helpt u mee onze boodschap te verspreiden?

Oops, an error occurred! Code: 201910141513574dd29e89