27 mei 2023

AquaSwets B.V. stopt als vervoerder

Onlangs heeft AquaSwets laten weten aan de Provincie faillissement aan te vragen en te stoppen als vervoerder. De CDA-fractie betreurt dit. In eerste instantie betreuren we dat de concessiehouder een faillissement heeft aangevraagd, wat gevolgen heeft voor de medewerkers en exploitatiehouder. Ten tweede betreurt de fractie het ook voor de inwoners die dagelijks gebruik maakten van de veerpont Maassluis-Rozenburg. Een stukje leefbaarheid is hun nu ontvallen, buiten het tijdelijke vervoer om. Tegelijkertijd biedt het kansen voor een nieuwe concessie. Hiervoor zal het CDA zich keihard gaan inzetten om een duurzame concessie te bereiken die de leefbaarheid van de twee oevergemeenten weer een boost geeft.

Meer informatie hierover is te vinden op: https://www.zuid-holland.nl/actueel/nieuws/mei-2023/provincie-beeindigt-samenwerking-aquaswets/.

Mocht u naar aanleiding van dit artikel vragen of suggesties hebben dan kunt u mailen naar: [email protected].