19 juni 2023

CDA vraagt om actie aangaande Chemours

Onbegrijpelijk. Een woord dat veelvuldig gebruikt wordt nu bekend is geworden dat Chemours mogelijk al 30 jaar lang wist van de gezondheidsrisico’s die de stof PFAS met zich meebrengt. Mensen uit de omgeving maken zich grote zorgen om hun gezondheid en de impact op hun levens kan groot zijn. Zo kunnen mensen uit de omgeving geen moestuin meer houden en zijn er bij een aantal mensen extreem hoge PFAS-waarden geconstateerd in hun bloed.

Als CDA zeggen wij dat de overheid een taak heeft om mensen hun gezondheid te beschermen. Samen met andere politieke partijen hebben wij dan ook een oproep gedaan dat Chemours naar het Provinciehuis komt om hierop te reageren. Ook willen we daarbij ruimte bieden aan inwoners, werknemers en andere actoren om hun verhaal te doen. Daarnaast zullen wij blijven pleiten bij de landelijke en Europese overheid voor strengere wetgeving omtrent PFAS.

Meer informatie hierover vanuit de provincie is te vinden op: de website van de provincie Zuid-Holland.

Mocht u naar aanleiding van dit artikel vragen of suggesties hebben of met ons in gesprek willen gaan hierover dan kunt u mailen naar: [email protected]