25 augustus 2017

Ellen Verkoelen verlaat CDA-fractie Provinciale Staten Zuid-Holland

De CDA-fractie in de Provinciale Staten van Zuid Holland heeft bekend gemaakt dat Ellen Verkoelen niet langer deel uitmaakt van de fractie. De fractie voelde zich genoodzaakt dit besluit te nemen, nadat bekend werd dat Ellen politiek actief is geworden voor de partij 50PLUS. Zij wil zich voor die partij ook actief inzetten bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 in Rotterdam.

Fractievoorzitter Meindert Stolk reageert teleurgesteld op de keuze van Ellen Verkoelen. "Uiteraard is het buitengewoon jammer dat zij kiest voor een andere partij, en daarmee om geen deel meer te kunnen uitmaken van de CDA-fractie in Provinciale Staten. Ellen heeft zich jarenlang ingezet voor het CDA, de afgelopen zes jaar als Statenlid. Haar inzet en energie voor de inwoners van onze provincie verdienen alle waardering."

Zowel bestuur als fractie hechten er waarde aan om met Ellen Verkoelen te spreken over de gevolgen van haar vertrek uit de fractie, met de intentie goede afspraken te maken over de formaliteiten die voortkomen uit het besluit.

Lees hier het bericht aan de afdelingen van het CDA Zuid-Holland inzake het vertrek van Ellen Verkoelen uit CDA-fractie.