29 juni 2022

Escalatie boerenprotesten

Het CDA Zuid-Holland betreurt de escalatie van de boerenprotesten, waaronder de recente bedreigingen aan Tweede Kamerlid Derk Boswijk.

CDA-fractievoorzitter Michel Rogier: “Bedreiging en intimidatie is schandalig en ondemocratisch. Als CDA zoeken wij juist het contact op met de boeren, we blijven in gesprek om gezamenlijk tot oplossingen te komen. Door deze gesprekken heeft Derk Boswijk het plan met moties op 18 punten kunnen aanpassen en tal van toezeggingen gekregen. Maar escalaties belemmeren het werk van onze politici. Stop daarmee, het helpt de sector niet verder en de sympathie verdwijnt!”

CDA-bestuursvoorzitter Peter Heijkoop: “Dieptriest gedrag van enkele zichzelf boeren noemende hooligans. De boeren die ik ken staan voor normen en waarden. Ook zij hebben terechte zorgen over de ingrijpende stikstofplannen. Alle steun voor Derk en anderen die zich met hart en ziel inzetten voor de publieke zaak en met de schandalige en intimiderende gedrag te maken hebben.”