21 december 2018

Inspirerende kerstdagen!

Afgelopen woensdag was de laatste vergadering van Provinciale Staten van dit jaar. Voor de CDA-fractie een bijzondere vergadering waarbij we afscheid namen van Paul Rijken en waarbij Jaco Kastelein is geïnstalleerd tot lid van Provinciale Staten.

Paul Rijken is vorige maand gekozen tot lid van de gemeenteraad van de nieuwe gemeente Hoeksche Waard, een functie die zich niet laat combineren met het lidmaatschap van Provinciale Staten. Commissaris van de Koning Jaap Smit bedankte Paul Rijken namens alle Statenleden voor zijn inzet en betrokkenheid. Hij noemde daarbij specifiek zijn inzet voor meer duurzame landbouw, de promotie van streekproducten en zijn rol als belangenbehartiger van de Hoeksche Waard. Als opvolger hebben we in dezelfde vergadering Jaco Kastelein kunnen verwelkomen als nieuw lid van onze fractie. Graag wensen we Jaco veel succes toe.

Voor de fractie start nu het Kerstreces. Na het reces zullen we hard aan de slag moeten voor verkiezingscampagne. Afgelopen maanden is daar al heel veel werk voor verzet. We hebben een mooie lijst met enthousiaste en gemotiveerde kandidaten, een overtuigend verkiezingsprogram en de voorbereidingen voor de campagne staan in de steigers. Een mooie uitgangspositie voor een uitstekend resultaat op 20 maart. We hopen daarbij ook op uw steun te mogen rekenen.

Maar nu eerst het reces. Een periode zonder vergaderingen en waarin we ons kunnen richten op andere dingen. Een periode van bezinning ook. Een periode om nieuwe energie en inspiratie op te doen. Wij hopen van harte dat dat ook voor u het geval mag zijn en namens onze fractie wens ik u graag inspirerende Kerstdagen toe.

Meindert Stolk