21 maart 2022

Voorkeursrichting voor onveilige fietsroute Moordrecht stopgezet

In december jl. stelde de CDA-Statenfractie schriftelijke vragen aan het college over de voorkeursroute voor een nieuwe fietsroute in Moordrecht. Hoewel goede fietsverbindingen in de provincie bijdragen aan de bereikbaarheid van Zuid-Holland en bovendien goed zijn voor de gezondheid en het milieu, zou deze voorkeursroute dwars door Moordrecht lopen, langs drukke kruispunten en een smalle dijk.

Veiligheid van dergelijke fietsroutes is voor het CDA een belangrijke voorwaarde. Fractievoorzitter Michel Rogier: “we juichen de fietsroute van harte toe, maar deze voorkeursrichting is een onwenselijke variant.”

Mede dankzij de inzet van het CDA zijn de plannen van deze voorkeursrichting dwars door het dorp stopgezet en naar de wensen van bewoners worden de plannen de komende tijd aangepast.

Lees hier ook de eerdere berichtgeving over de fietsroute Moordrecht.