Het Senioren Netwerk maakt zich sterk voor de belangen van ouderen binnen het CDA Zuid-Holland. Zij zet zich in voor de herkenbaarheid en participatie van senioren binnen de partij.

Peter Pex, voorzitter (e: [email protected])

Krijn de Graaf, secretaris (e: [email protected])

Ria Papac, notulist (e: [email protected])

Robert Bosch (e: [email protected])

Agenda CDAS 2018

•  Woensdag 17 januari om 17.00 uur vergadering in Provinciehuis. Als spreekster is mevr. Ria Oomen, Europarlementariër, uitgenodigd met als onderwerp: 'Wat hebben ouderen van Europa te verwachten?
•  Woensdag 21 februari om 17.00 uur vergadering op het CDA Partijbureau (Buitenom 18, 2512 XA Den Haag). In samenwerking met het verkiezingscampagneteam. Onderwerp: 'Op weg naar de stembus'. Meet & greet met CDA senior-kandidaten op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Alle CDA-leden uit de provincie zijn welkom!
•  Woensdag 4 april v.a. 17.00 uur vergadering met CDAS Rotterdam op het stadhuis aan de Coolsingel samen met CDAS-Rotterdam. (Jouke Bosma en Kees van der Meer). Onderwerp: 'Langer thuis wonen'.
•  Woensdag 16 mei 17.00 uur, vergadering in het Provinciehuis: CDA-Statenlid Muzaffer Cetin houdt een voordracht over het werk van Provinciale Staten.
•  Woensdag 13 juni 17.00 uur vergadering In het Provinciehuis. CDA Tweede Kamerlid Lenny Geluk wordt uitgenodigd om met ons te praten over haar ervaringen als Kamerlid en over het CDA-seniorenbeleid. Tevens wordt Eerste Kamerlid Ria Oomen uitgenodigd met als onderwerp 'Wat hebben ouderen van Europa te verwachten?'
•  Woensdag 26 september 17.00 uur vergadering in de in Provinciehuis. Onderwerp: 'Waardig ouder worden' i.s.m. het landelijk platform CDAS in de persoon van mevr. Ria Aartsen.
•  Woensdag 17 oktober: bezoek aan het World Hortie Centrum. Contactpersoon: Wim Verbraeken.
•  Woensdag 14 november: bezoek aan Katwijk in het Welzijnkwartier met maaltijd. Contact Jobi Pluimgraaff.

De vergaderingen worden in principe gehouden in het Provinciehuis te Den Haag. De vergadertijd is van 17.00 uur t/m 18.30 uur.
Gedurende het jaar kunnen er aanpassingen optreden.

~~~

Campagne-evenement voor senior-kandidaten GR18

Het CDAS van de provincie Zuid-Holland organiseert een campagne-evenement in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Op woensdag 21 februari nodigt het CDAS-ZH alle wat oudere kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen uit om zich te komen presenteren.

Alle leden van het CDA worden uitgenodigd om kennis te komen maken met de kandidaten uit de afdelingen en in een 'meet & greet' met hen in gesprek te gaan. Vooral de leden die ietsje ouder zijn en interesse hebben in het CDA ouderenbeleid op gemeenteniveau. U bent allen welkom!

Waar en wanneer? Woensdag 21 februari, 17:00 - 19:00 uur, CDA partijbureau (Buitenom 10, Den Haag)

~~~

Een voorbeeld van een geslaagde CDAS-activiteit uit het verleden:

CDA-Senioren op bezoek in Straatsburg en Luxemburg

Van 28 tot en met 30 april 2015 bracht het CDA Seniorenplatform Zuid Holland een werkbezoek aan het Europese Parlement in Straatsburg. Na aankomst was er een ontvangst op het Stadhuis van Straatsburg en werden de aanwezige CDA-leden welkom geheten door de locoburgemeester, die in zijn welkomstspeech nader inging op de discussie over de 'pendel' tussen Straatsburg en Brussel.

De loco-burgemeester is van mening dat Straatsburg feitelijk de enige echte hoofdstad van Europa is. Dit tegen de achtergrond van de overeenkomst tussen Konrad Adenauer en Charles de Gaulle. Zij hebben na de oorlog de basis gelegd voor het verenigd Europa.

De volgende dag stond er een bezoek aan de beroemde kathedraal de Notre Dame op het programma, met een rondvaart en gelegenheid om nog wat rond te wandelen in de mooie stad Straatsburg. 's Middags werd een deel van de vergadering van het Europees Parlement bijgewoond. Hierna volgde een gesprek met onze gastheer Wim van de Camp, Europarlementariër namens het CDA. Na een introductie en uitleg over de politieke verhoudingen ging Wim nader in op zijn persoonlijke rol binnen dit geheel. Hierop volgde een levendige en verhelderende discussie met de aanwezige CDA-leden. De dag werd afegsloten met een sfeervol diner.

Op de laatste dag werd de studiereis afgesloten met een presentatie bij de Europese Rekenkamer door Rafael Debets en Karlijn de Bree. De daarop volgende discussie maakte duidelijk dat deze instelling nuttig en vooral ook noodzakelijk is.

De CDA-Senioren kijken terug op een studiereis die zeer de moeite waard en ook in de persoonlijke sfeer een succes was. Iets dergelijks is zeker voor herhaling vatbaar.

Ton Gribnau
secretaris CDA Seniorenplatform Zuid-Holland