04 november 2021

CDA Zuidplas wil journalisten in de raadzaal

CDA Zuidplas heeft begrepen dat journalisten de komende periode niet welkom zijn tijdens de raadsvergaderingen. Hoewel het CDA zich zorgen maakt over de stijgende besmettingen, vindt zij de meerwaarde van journalisten IN de raadzaal dusdanig groot dat het CDA kiest voor ruimte voor deze doelgroep.

Fractievoorzitter Benno de Ruiter: ‘Het afgelopen jaar is duidelijk geworden dat het voor journalisten moeilijk, zo niet onmogelijk, is om het ‘verhaal van de raad’ te vertalen van slechts een scherm. We delen de mening van de journalisten dat juist non-verbale communicatie en de mogelijkheid het verhaal aan te vullen met actuele foto’s, de boodschap sterker maakt. Wij willen dat de politiek zo dicht mogelijk bij de inwoners staat. Niet voor niets investeren we al jaren in het versterken van de lokale democratie. De media speelt hier een belangrijke rol in.’

Wij kiezen er dan ook voor om journalisten toe te laten in de raadszaal. Als dit betekent dat er raadsleden zijn die de vergadering van een andere locatie binnen het raadhuis moeten volgen, dan werken de CDA-raadsleden hier graag aan mee.’