14 januari 2022

Maak kennis met de kieslijst en kandidaat wethouder van CDA Zuidplas

Het CDA gaat de verkiezingen opnieuw in met een rijke vertegenwoordiging uit de dorpen. Er is gekozen voor een diverse lijst van jong en oud, ervaren en een frisse blik en mannen en vrouwen. Nadat lijsttrekker Benno de Ruiter unaniem gekozen werd, is de volledige lijst voor de komende raadsperiode vastgesteld. CDA wethouderskandidaat is Wybe Zijlstra.

‘We vinden het belangrijk dat we alle groepen binnen Zuidplas goed kunnen vertegenwoordigen. Het is belangrijk om te weten wat er speelt in de dorpen. Daarvoor moet je dicht bij de inwoners staan. Met deze lijst is dat echt gelukt!’ zegt lijsttrekker Benno de Ruiter. ‘We zijn bijvoorbeeld heel blij dat Ciska Dijkema uit Moerkapelle een plek in de top 10 heeft. Zij zet zich al jaren in voor de samenleving in Moerkapelle. Op de social media sites van het lokale CDA Zuidplas worden alle top tien kandidaten uitgebreid voorgesteld.

Wybe Zijlstra als kandidaat wethouder

Zijlstra was eerder raadslid en fractievoorzitter in Nieuwerkerk en Zuidplas en nu draagt het CDA Zuidplas hem voor als kandidaat wethouder. Zijlstra woont in Nieuwerkerk met zijn vrouw en twee kinderen. Hij werkt als lid van het managementteam van de gemeente Dordrecht en is in Zuidplas onder andere actief als vrijwillige coach voor energiebesparing voor woningen.

Lijstondersteuners

Op de plaats 13 vinden we het gezicht van Tinet de Jonge en huidig wethouder Jan Verbeek sluit de lijst af.

Het CDA heeft zich de afgelopen jaren steeds onderscheiden door gedurende de gehele raadsperiode in contact te blijven inwoners, ondernemers en verenigingen. Deze contacten gaan de komende periode onverminderd door. De nieuwe kwartiermakers zijn vorig jaar begonnen met het spreken met tal van verenigingen en organisaties in de samenleving. Dit gaat nu naadloos over in een meer intensieve campagne waarbij vooral de inwoners opgezocht worden. Voor de inwoners zijn we de komende weken extra zichtbaar omdat we regelmatig met onze CDA caravan de dorpen in zullen trekken.

De gehele lijst:

1 Benno De Ruiter - Moordrecht