HOO019-Headers-5
30 november 2023

Delfland keurt begroting 2024 goed

Het CDA kan zich goed vinden in de begroting 2024. Komend jaar worden flinke stappen gezet om de waterkwaliteit te verbeteren en klimaatverandering op te vangen. Het CDA heeft samen met CU/SGP een motie ingediend om ook komende jaren een gedegen financieel beleid te voeren. De motie werd met ruime meerderheid aangenomen. We willen geen schulden naar de toekomst doorschuiven.

Om een eerlijker tarief te krijgen heeft het CDA gevraagd om te onderzoeken hoe het betalen voor waterverbruik ingevoerd kan worden. Daarmee kan ook waterbesparing gestimuleerd worden.

Wij vinden dat Delfland meer mogelijkheden moet benutten om gebieden aan te wijzen waar in de toekomst waterberging moet plaatsvinden. Begin november ging het al bijna mis door flinke neerslag. Door goed ingrijpen van Delfland is er gelukkig nergens wateroverlast geweest. Door ook samen met de tuinbouw meer kleine waterbergingen aan te leggen,  zal het flink helpen om het watersysteem veiliger te maken.