16 augustus 2023

CDA doneert namens Delfland tablets aan Wijkz

Het Hoogheemraadschap Delfland gebruikt tablets voor inspecties en onderhoud in haar gebied. Dit jaar heeft Delfland een aantal tablets vervangen omdat de nieuwste applicaties er niet meer op draaien. Het CDA heeft voorgesteld om de oude tablets aan een maatschappelijk doel te schenken, omdat  ze nog prima werken. Delfland heeft daarom 17 tablets aan Wijkz Welzijnsorganisatie geschonken. Deze zijn door Diane Messemaker en Nadia Zizaoui in ontvangst genomen. Wijkz gaat de tablets gebruiken voor huiswerkbegeleiding in Escamp en op het servicepunt, waar inwoners terecht kunnen met vragen over bijvoorbeeld geld, (vrijwilligers)werk,  opleiding en overige informatie- voorziening.

Het CDA vindt het belangrijk dat gemeenschapsgeld goed besteed wordt en dat maatschappelijke doelen gesteund worden. Mireille de Jonge, fractielid van het CDA Delfland: “Toen we hoorden dat Delfland tablets ging vervangen, hebben we gevraagd of de oude tablets niet aan een maatschappelijke instelling gegeven kunnen worden. Ikzelf ben al jarenlang betrokken bij Wijkz Welzijn en ik weet hoe belangrijk dat is. Daarom hebben we gevraagd of Wijkz tablets kan gebruiken. Ze waren meteen enthousiast.”

Tineke Pacqué, manager jeugd- en opbouwwerk stadsdeel Escamp binnen Wijkz: “Wij zijn volop aanwezig in de Haagse wijken met o.a. onze servicepunten. Ons doel is om buurten te activeren, mensen te laten participeren en elkaar te laten ontmoeten. Dat doen we met professionele krachten maar ook met veel vrijwilligers. Dat werkt heel goed. Wij zijn er voor iedereen.” Nadia Zizaoui, jongerenwerker van Wijkz: “Zo geven wij ook huiswerkbegeleiding voor jongeren die net even dat extra zetje nodig hebben. Dat lukt vaak heel erg goed. Deze tablets helpen daar uitstekend bij!

Manita Koop, Hoogheemraad bij Delfland, vult aan: “Delfland zorgt op een duurzame manier voor schoon en veilig water. Duurzaamheid betekent ook dat je spullen hergebruikt. Het is mooi dat we deze tablets voor zo’n mooi doel kunnen hergebruiken. Daar wordt iedereen beter van.”

Naast Wijkz, heeft het CDA Delfland ook tablets gebracht naar Vitis Welzijn in het Westland en de Oekraïneschool in Den Haag.