Regio's van de toekomst

Nederland is een klein land. Wij zien grote kansen om de regio’s veel meer te betrekken bij de rest van het land.

Help mee met het realiseren van onze plannen. Stem CDA op 17 maart en doneer aan onze campagne.

Volop investeren

We gaan volop investeren in de ontwikkeling van nieuwe gebieden. Toekomstgerichte projecten, duurzame alternatieven en nieuwe technologieën, we zorgen ervoor dat ze in de regio’s kunnen worden opgezet en ontwikkeld. We bouwen door op economische clusters in bijvoorbeeld Food Valley en brainport Eindhoven. We gaan nieuwe wijken bouwen, met veel groen en parken. Zo verlichten we de druk op de steden en we maken van krimpregio’s weer groeiregio’s.

Goede bereikbaarheid

Daar horen ook goede weg- en treinverbindingen bij. Goede bereikbaarheid naar en tussen dunbevolkte gebieden is ontzettend belangrijk. Er komen binnenlandse hogesnelheids sporen naar het Noorden (eindstations Groningen en Leeuwarden) en het Oosten (via Hengelo) met een goede aansluiting naar de rest van Europa.

Lees hier hoe we doorpakken met onze andere plannen

Eerlijke economie

We gaan repareren wat er in de economie de afgelopen jaren is scheefgegroeid. Onze oneerlijke economie werkt voor te weinig mensen, terwijl de meeste mensen zekerheden verloren. Dit komt extra hard aan tijdens deze crisis, vooral voor middeninkomens en ondernemers. We gaan zekerheden herstellen op de arbeidsmarkt door het aantrekkelijker te maken om mensen in vaste dienst te nemen.

Klimaatverandering

Ons land is groot geworden in de strijd tegen het water. Onze dijken en waterwerken zijn de beste ter wereld. Die energie, creativiteit en samenwerking moeten we ook inzetten om een bijdrage te leveren aan de aanpak van klimaatverandering.

Wonen

We gaan repareren wat er in de woningmarkt de afgelopen jaren is scheefgegroeid. Er zijn veel te weinig woningen en investeerders drijven de prijzen op. Voor de meeste mensen is een nieuwe woning niet te betalen. Daar gaan we wat aan doen.

Innovatie

We gaan nu doorpakken om samen sterker uit de crisis te komen. Dat vraagt om een blik op de toekomst, een fonds voor de lange termijn: Wopke’s groeifonds. Met dit fonds gaan we miljarden investeren in de beste ideeën van Nederlandse bodem.

Onderwijs

De kwaliteit van het onderwijs is lang niet hoog genoeg. Leerkrachten kunnen weinig tijd besteden aan hun leerlingen, omdat ze teveel tijd moeten besteden aan administratie. Het passend onderwijs werkt niet goed en de leesvaardigheid onder scholieren is te laag. We leggen de lat omhoog in de kwaliteit van het onderwijs, we gaan nu doorpakken!

Vaste banen

Veel mensen zonder vast contract hebben de grootste klappen opgevangen van de coronacrisis, omdat ze geen zekerheden hadden om op terug te vallen. Daarnaast hebben ze meestal slechtere arbeidsvoorwaarden dan vergelijkbare werknemers met een vast contract. Denk aan een lager loon, maar ook minder scholing. Ze kunnen vaak geen huis kopen, en starten later met een gezin. Dat is oneerlijk.

Doneren

Op 17 maart wordt tijdens de Tweede Kamerverkiezingen de koers van Nederland voor de komende 4 jaar gekozen. Door uw steun kunnen we onze boodschap nog beter verspreiden op TV, radio, en online. Elk bedrag is welkom. Wij hopen dat wij op uw steun mogen rekenen!
Hoeveel wilt u doneren?*

* Verplicht veld

Blijf op de hoogte Homepage

Blijf op de hoogte!
We houden je graag op de hoogte over alles wat wij doen voor een land dat we door willen geven! Op die manier houden wij je up-to-date met het laatste nieuws en aankondigingen van het CDA.
Aanhef

* Verplicht veld