26 maart 2021

Inge van Dijk blikt terug op de verkiezingen: 'We moeten de realiteit onder ogen zien en weer aan het werk!'

De verkiezingen zijn voorbij, de uitslagen zijn definitief bekend. Helaas voor ons als CDA geen fijne uitslag: we zijn van 19 naar 15 zetels gegaan. Maar ondanks de flinke tegenslag zit het positivisme er nog steeds in. Want zoals Herman van Veen zegt: We moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan! En dat doen we. Hoe kijkt kandidaat Inge van Dijk terug op de verkiezingen?

Ze was een verrassende nieuwkomer en uiteindelijk als nummer vier werd ze de hooggeplaatste vrouw op de lijst. Inge van Dijk uit Gemert-Bakel. Ze is onder meer wethouder in Gemert-Bakel en voorzitter van de Brabantse partijafdeling. We spraken haar over de verkiezingen. "De uitslag was natuurlijk niet wat we ervan gehoopt hadden dus dat is even slikken. Maar we moeten vervolgens ook weer de realiteit onder ogen zien, leren van deze uitslag en aan het werk."

Ondanks de coronabeperkingen is volgens Van Dijk haar campagne toch geslaagd. "We hebben mijn campagne van onderop opgebouwd. Dus opgehaald bij de afdelingen in Brabant, kijken en luisteren wat er leeft en daar hebben we op in proberen te zetten. Maar campagnevoeren tijdens Corona is niet hoe je wil campagne voeren. Liever ga je naar zaaltjes en met elkaar de straat op maar dat zat er gewoon niet in. Ondanks alles ben ik wel tevreden maar vooral omdat ik echt een superactief campagneteam had dat alles uit de kast trok om toch zichtbaarheid te organiseren!"

Samen kom je verder

Het klinkt als een open deur dat je campagnevoeren samen doet, maar toch is het iets dat Van Dijk ook nu nog graag wil benadrukken. "Tijdens mijn campagne heb ik weer opnieuw ervaren hoe belangrijk het is om goed samen te werken. Alleen samen met de actieve afdelingen en vrijwilligers lukt het om campagne te voeren. Ook in deze tijd. Verder heb ik ondanks corona met werkbezoeken mensen mogen ontmoeten en schitterende initiateven mogen bezoeken. Ik ben op die momenten echt een hele trotse inwoner van Nederland!

Tot slot voegt Van Dijk toe: "En nu moeten we niet meer bij de pakken neerzetten, maar aan het werk. Mijn portefeuille is nog onduidelijk en even spannend, maar hoe dan ook: we gaan aan het werk!"