26 mei 2023

Ronnie Buiks nieuwe fractievoorzitter CDA Brabant

Ronnie Buiks is de nieuwe fractievoorzitter van CDA Brabant. Ronnie is nieuw in de Statenfractie, maar ruim 25 jaar actief in de lokale politiek van Etten-Leur.

Ronnie is 52 jaar, getrouwd met Ingrid en heeft 2 zonen. Hij is inmiddels 25 jaar raadslid van de gemeente Etten-Leur. Vooral financiën, ruimtelijke ordening en veiligheid hebben zijn aandacht. In deze 25 jaar is hij 3x lijsttrekker en 16 jaar fractievoorzitter geweest. Ronnie is geboren en getogen in Etten-Leur, werkzaam als manager sales bij accountantskantoor ABAB. Naast zijn raadswerk is hij bekend als voorzitter van de Lasmontage profwielerronde in Etten-Leur en als tonprater.

Tanja van de Ven-Vogels heeft de afgelopen 4 jaar al in de Staten gezeten namens CDA Brabant. Zij gaat de taak van vice-fractievoorzitter op zich nemen. Ronnie Buiks, Erik Ronnes, Tanja van de Ven-Vogels en Ezra Leeger vormen samen de Statenfractie en gaan deze nieuwe Statenperiode hard aan de slag en bouwen aan CDA Brabant.