10 december 2021

Statenlid Ezra Leeger over Ruimte voor Ruimteregeling: 'Het is complex en dat maakt het interessant'

In oktober werd ze beëdigd als nieuw Statenlid voor het CDA: Ezra Leeger uit Nistelrode. Vrijdag 10 december vond de eerste bijeenkomst plaats waar Ezra woordvoerder was. 'Ik vond het wel een klein beetje spannend, maar wel leuk!'

In de bijeenkomst werd het rapport Ruimte voor Ruimte van de Zuidelijke Rekenkamer besproken. 'Opvallend is dat die bijeenkomst informerend is. Waar je in commissievergaderingen van de gemeente geacht wordt geen technische vragen te stellen moet je bij deze bijeenkomst dat wel doen. Dan is dat dus even schakelen.'

De Ruimte voor Ruimteregeling is complex, maar dat maakt het volgens Ezra ook wel interessant. 'Je hebt vraagstukken als: hoe zit het in elkaar en zitten we met z'n allen nog wel op de goede weg... Maar dat is ook wel het boeiende aan dit onderwerp!'