19 juni 2019

Met Bart van Moorsel is CDA fractie weer compleet

Met Bart van Moorsel is CDA fractie weer compleet De Statenfractie van het CDA is met de installatie van Bart van Moorsel (nu al burgerlid) weer op volle sterkte. Bart was ook in de vorige statenperiode CDA-statenlid. In zijn portefeuille heeft Bart Verkeer en Vervoer en Ruimtelijke Ordening. "Ik ben blij weer deel uit te maken van de fractie als Statenlid. Ik wil me de komende vier jaar vooral inzetten voor het bouwen van meer huizen in Overijssel voor zowel ouderen als jongeren".

Stad
tad Van Moorsel is afkomstig uit Deventer. Als Statenlid uit de stad brengt Bart naast de verschillende leden in de fractie uit de dorpen en het platteland een belangrijk geluid mee. In de periode van 2015-2019 heeft Bart zich vast gebeten in de problematiek van de stad. “We hebben de afgelopen jaren laten zien dat de provincie een belangrijke rol kan vervullen in bijvoorbeeld de aanpak van de leegstand in de binnenstad”, aldus Van Moorsel

Verkeer en Vervoer
Naast de stadsproblematiek richt Bart zijn aandacht vooral op Verkeer en Vervoer. "Er is nog heel veel te doen de komende jaren in Overijssel. Ik ga me niet alleen inzetten voor de verbreding van de N35 maar ook voor de aanleg van bijvoorbeeld meer fietssnelwegen en het verbeteren van de verkeersveiligheid in Overijssel“, legt een enthousiaste Bart van Moorsel uit.