25 februari 2023

De groene golf trekt verder!

Vandaag was CDA Overijssel in Kampen, Genemuiden, Hasselt, Zwartsluis en Staphorst. Daar gingen Jacqueline Tuinbeek, Yannick Bos, Jacob Spiker, Margreet Bosma, Rick Brink, WIlfred Stegeman en Laura Mak samen met de lokale fracties de straat op.

In Kampen waren de huidige en toekomstige Statenleden te gast bij Tweede Kamerlid Hilde Palland en gemeenteraadsleden Niek Teune en Jacolien van de Wetering. Samen gingen zij eerst op bezoek bij de Bovenkerk. Vanwege verzakkingsproblematiek moeten delen van de kerk hersteld worden, waaraan onder andere de Provincie Overijssel financieel een steentje bijdraagt.

Vervolgens ging het gezelschap naar de Koggewerf, waar het echtpaar Busser de CDA’ers vertelde over de geschiedenis van de koggevaart en vooruitblikte op de terugkeer van de IJsselkogge naar Kampen. Ook namen de CDA’ers een kijkje in de gebouwen op de werf en in de beroemde Kamper Kogge.

’s Middags werd, na een tussenstop in Genemuiden, een bezoek gebracht aan Molen de Zwaluw in Hasselt. Zwartsluis werd ook bezocht, voordat de groep in Staphorst met wethouder Herriet Brinkman en fractievoorzitter Genevive Compagner in gesprek ging over de komst van een treinstation in Staphorst: een vurige wens van het CDA! Wij kijken terug op een zeer waardevolle dag.