24 mei 2016

Geslaagd werkbezoek aan Preston Palace Almelo

Ons werkbezoek bij Preston Palace was weer zeer geslaagd. In samenwerking met het CDA Almelo hebben dit werkbezoek georganiseerd, Dit prachtige gastvrije all-in hotel, vergader-en uitgaanscentrum is gevestigd in het voormalige Ireneziekenhuis. Het hotel telt 326 kamers, biedt werk aan 500 (medewerkers) (270 FTE) en staat daarmee in de top 20 van grootste werkgevers in de regio Twente. Er is uitgebreid gesproken over de functie van toeristische promotie, de aanwijsbare groei van lasten en regeldruk, maatschappelijk ondernemen, milieuzorg en energiebeleid.

Arbeidsmarkt
Het bedrijf kiest er uit overtuiging ook voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan te nemen. Veel werkzaamheden in de horeca lenen zich goed hiervoor. Preston Palace ontwikkelt plannen voor nieuwe recreatieactiviteiten. Hiervoor is de voormalige camping "Gravenloo" aangekocht. Ruimte en water zijn hierbij bijzondere opgaven. Het bezoek werd afgesloten met een uitgebreide rondeleiding door het hele bedrijf.
Telkens weer blijkt dat bedrijven en organisaties werkbezoeken bijzonder op prijs stellen. Persoonlijke contacten vergroten begrip voor elkaars verantwoordelijkheid en de bezochte organisatie voelt zich heel concreet gehoord.