02 maart 2023

Henri Bontenbal (CDA) in Twente voor bezoek Pure Energie en The Green Box

Tweede Kamerlid Henri Bontenbal van het CDA maakt zich al jaren hard voor de energietransitie. In het werkveldbezoek dat CDA Overijssel woensdag voor hem had georganiseerd, kon een bezoek aan Pure Energie in Enschede en The Green Box in Hengelo natuurlijk niet ontbreken.

Pure Energie is producent van wind- en zonne-energie in Nederland. Al acht jaar op rij mogen ze zich de groenste energieleverancier van Nederland noemen. Aan de orde kwam de nieuwste ontwikkelingen en trends waar Pure Energie mee bezig is, de tarieven en het proces rond de realisatie van wind- en zonneparken.

Bij The Green Box werd het werkbezoek ingeleid met een inspirerend verhaal van Kees Koolen over zijn visie op de realisatie van de energietransitie, het belang van Nederlands ondernemerschap en van The Green Box hierin. De unieke locatie in Hengelo biedt een fysieke plek waar clean tech ondernemerschap, productinnovatie & productie samenkomen.

Bontenbal: ‘Dit zijn voor mij inspirerende bezoeken waar wederom duidelijk wordt hoe belangrijk het is dat wij bedrijven, welke de groene energie transitie daadwerkelijk realiseren, niet in de weg zitten, maar juist stimuleren. Wij als CDA geloven dat gezamenlijke verantwoordelijkheid leidt tot een snellere transitie. Deze bedrijven zijn niet een probleem maar juist een onderdeel van de oplossing. Hiermee behoud je niet alleen werkgelegenheid, maar ook kennis en perspectief voor de jongere generaties in ons land. Twente is daarvoor om meerdere redenen een zeer geschikte plek met haar onderwijs- en onderzoeksinstellingen en uitstekende reputatie in de maakindustrie.’