31 mei 2017

Kerken Overijssel Gasten van de Staten

Alle partijen van Provinciale Staten mogen gedurende het Statenjaar een keer "Gast van de Staten" organiseren. Dit is een bijeenkomst in het provinciehuis op de dag van een Statenvergadering met gasten die de partijen zelf mogen kiezen en uitnodigen. Op 24 mei ontving de CDA Statenfractie vertegenwoordigers van de diaconiën en caritassen van verschillende Overijsselse kerken. Sociale kwaliteit en gemeenschapszin zijn voor het CDA belangrijke onderwerpen. Kerken staan midden in de samenleving en hebben een goed beeld van het er speelt en wat er nodig is.

Met 12 gasten, waaronder gasten van katholike kerken, PKN gemeenten en de Armeense gemeenschap, werd een mooi en interessant gesprek gevoerd. Onderwerpen als eenzaamheid, de combinatie van vrijwilligerswerk en mantelzorg, de sociale zorg voor mensen in hun eigen omgeving en de uitdagingen die de ontwikkelingen in het sociaal domein met zich mee brengen. De CDA fractie kijkt terug op een mooie bijeenkomst.