14 oktober 2022

Miranda Wesselink en Ellen Hemmers CDA-lijsttrekkers waterschap

Miranda Wesselink en Ellen Hemmers zijn de lijsttrekkers bij de waterschapverkiezingen in maart volgend jaar. Miranda Wesselink voor het waterschap Drents-Overijsselse Delta, Ellen Hemmers voor het waterschap Vechtstromen.

Het CDA in Drenthe en Overijssel heeft hiermee lijsttrekkers die een duidelijke visie hebben op de uitdagingen die in de komende jaren op het waterschap af komen. Vraagstukken rondom droogte, wateroverlast en het zuiveren van water spelen meer dan ooit.

Miranda Wesselink (afkomstig uit Zwolle, nu woonachtig in Ruinerwold) is sinds maart 2019 bestuurslid bij het waterschap Drents-Overijsselse Delta. Ze is tevens fractievoorzitter. ‘Water is te belangrijk om alleen aan het waterschap over te laten. Daarin moeten bewoners, bedrijven, boeren, natuurorganisaties en het waterschap samen optrekken. Waterbeheer doe je samen.’

Ellen Hemmers (Haaksbergen) is ook vanaf maart 2019 bestuurslid, maar dan van het waterschap Vechtstromen. 'Ik vind het belangrijk dat Vechtstromen veilig, schoon en voldoende water heeft, wat op een haalbare en betaalbare manier, met verantwoorde en duurzame ambities wordt bereikt

Het werkgebied van het waterschap Drents-Overijsselse Delta strekt zich uit van Deventer naar Assen, in totaal 22 gemeenten, met 7.100 kilometer aan rivieren, kanalen, weteringen en sloten.

Het werkgebied van het waterschap Vechtstromen omvat Twente, het Vechtdal en Zuidoost-Drenthe.